jaaag krrääääks



Jag har precis torkat upp världens största kattspya. Satt här i lugn och ro och läste favoritbloggarna och hörde hur en katt hulkar sig nedanför soffan som om det vore en storvuxen karl som har ätit för många samonella-kycklingwraps i Sunny Beach. Jäklar vad katten spydde. Har aldrig sett något liknande och då har jag ändå sett ett par kattspyor i mina dar. Två baoutastora degklumpar låg på golvet medans katten sprang till matskålen för att äta mat. Bullimi-katt. Det fanns inget annat att göra än att hämta papper, trasa, vatten och diskmedel.

Spyor är något av det värsta jag vet. Jag är verkligen livrädd för att spy eller att tvingas torka upp en. Jag har klargjort för min boyfriend att om det ska bli några lovely love-kids här i framtiden så är det HAN HAN HAN som går upp på natten och byter rent i maginfluensa-ungens säng. Det är han som kör hem från jobbet ifall ungen spy ner hela vardagsrummet, det är han som duschar den nerspyade och nerdiarrerande ungen och det är han han han som tar hand om våra fylle-tonåringar.

Nej, nu skojar jag bara. Mina (våra) barn ska inte dricka. Dom ska sitta hemma med sina föräldrar och dricka té , läsa sina läxor (även lördagskvällar) och läsa invecklade böcker så de kan bli proffessor och direktörer. Hehe, önsketänkande kanske. Med mig som mamma så lär dom väl behöva lägga dyra räkningar på terapi i vuxen ålder och ha övervakare.

Oh lord, hoppas jag bli mognare nu när jag flyttar till Göteborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0