Fram med symaskinen



Nu är kreaktiva Sara igång med ett nytt projekt. Jag heter inte Sara, tyckte bara det passade in i meningen. Jag ska bli en duktig sömmerska. Jag ska bli lika duktig som min gotländska syslöjdslärarinna på högstadiet. Hon som man alltid fnissade åt för att hon pratade så konstigt. Man fick fnissa tyst. Några gapskratt som jag är queen number one på att skratta var det inte tal på. Man fick gömma sitt lilla finniga pubertetsface bakom symaskinen för annars kunde man få en sån utskällning som min kompis fick när hon satt på fönsterblecket och virkade en mössa. Fatta hur roligt det var att när hon skällde på gotländska?!

Jag har så jävulisiskt mycket inspiration att jag snart ta ner gardinerna i vardagsrummet och börja sy eftersom jag inte har råd att köpa något tyg just nu. Minns ni den där tubklänning i det japanska tyget jag skulle sy? Jag köpte aldrig det. Jag var inte redo för att sätta mig vid symaskinen då men nu har jag googlat och pratat med sy-proffs till släktingar så nu är jag lika redo att trä symaskinen som jag var när jag förlorade oskulden.

Kommentarer
Postat av: C

Du ville fråga mig en grej angående bloggande i ett skolarbete.. det är bara att fråga på! =)

2008-05-21 @ 00:06:46
URL: http://skildrandetankar.blogg.se/
Postat av: fanny

cool symaskin :D

2008-05-21 @ 09:28:32
URL: http://fannyhs.blogg.se/
Postat av: lilla_x

hallo. nej man får inte betalt för att blogga och inte heller behöver man betala något för det =P

det är som att skriva dagbok på nätet bara. Ser att du har skaffat en egen nu =)

2008-05-21 @ 10:44:35
Postat av: sandra

Haha, gotlänskan. Hon va min mentor.. herrejesus vad hon va rolig =)

2008-05-21 @ 23:07:10
URL: http://www.finpixia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0