jag är vaken än så länge

image333

Jisses, vilken hektisk dag det har varit. Åkte till centralstationen klockan 09 och låste in min väska och skulle beställa tågbiljett hem. Var ca 20 stycken glada resenärer före mig som också skulle åka tåg. När jag äntligen får min biljett så tar jag spårvagnen till Hagakyrkan. Jag har fått rekomendationer att gå av vid Kungsportsplatsen eftersom jag vet vart jag befinnre mig då, men för att få lite action i sitt liv så ska man inte göra det man blir tillsagd att göra. Går av vid Hagakyrkan som sagt, där jag aldrig någonsin i mitt 22åriga liv har varit och därifrån ska jag hitta till skolan. Vilket jag också gjorde ganska fort.

När jag kommer till skolan så är det 15 stycken före mig som också behövde hjälp med sin ansökan. När det väl är min tur så får jag hjälp med min ansökan men skolan måste ha en grej från skatteverket. Tar vagnen till Brunnsparken och lunkar ner till älven och in på skatteverket, där mina ögon får en chock. 61 (!!!) människor före mig. Jag bara såg framför mig om hur jag kommer sätta mig på tåget utan en enda liten shopping-påse i handen. Sätter mig ner på en liten stol och väntar en halvtimme, då var vi fortfarande på samma nr som när jag tog min kölapp. 3 timmars väntetid var det på skatteverket den 5 maj, sista deklerationsdagen. Varför har inte folk fixat sånt tidigare? Jag hann med lite speedy-rea-shopping innan jag var tvungen att kuta till tåget. Bilder på shoppingen kommer imorgon, trots att det inte var något märkvärdigt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

aoooo vilken dag

2008-05-05 @ 22:42:59
Postat av: Rosa

vad är det för skola du har sökt?

2008-05-05 @ 22:44:10
Postat av: Lene

usch, det där lät inte så skoj:(

2008-05-05 @ 23:11:07
URL: http://faktalene.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0