Love is in the air

image94

Jag har under en längre tid känt lukt av kärlek i huset jag bor i. Lisbeth som bor på nedaste våningen stod i höstas och pratade med mannen som bor i trappuppgången bredvid. Jag sa Hej och började gå upp för mina trappor. Då hör jag Lisbeth säga " jag kommer om en stund ". Aha, tänkte jag redan då och började måla upp bilder i huvudet om hur ett vackert bröllop kommer äga rum på bakgården på midsommaraftonen. Alla hyresgäster är bjudna och hyresvärden är präst. Jag har sedan jag flyttat in här varit med om många många gånger att det sitter en liten påse från bageriet 200 meter härifrån i brevinkastet och har förstått att det är mannen i trappuppgången bredvid som vill göra Lisbeth glad med kanske ett litet vaniljhjärta. Jag är dock inte säker, men är mannen en romantiker så har han köpt ett vaniljhjärta. När jag kom hem från jobbet hängde en påse från systemet på Lisbeth´s dörrhandtag. Nu börjar jag genast måla upp bilder om hur mannen ha planerat att supa Lisbeth full i påska-helgen så han kan få ge henne ett skjut. Förhoppningsvis står inte Lisbeth´s namn själv på brevinkastet inom en snar framtid.

Kommentarer
Postat av: Sofjaa

HAHAh du är för skön ! Skön blogg också :)

2008-03-23 @ 12:37:32
URL: http://sofjaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0