Hihi



Idag när jag satt på tåget så var det sådär jobbigt mycket folk som det alltid är på tåg och min resväska fick inte plats någonstans. Man är tvungen att sin ena kroppshalva mot någon annan, man tvingas sitta ihopkrupen som en liten igelkott och man vågar inte titta någon annanstans än ut genom fönstret. Det är alltid nån i tågvagnen som man får ögonkontakt med och alla vet ju hur vi svenska är. Vi är fega, tillbakadragna och vårt största problem är rädslan över vad andra tycker om en. Dit jag ville komma med detta inlägg var att jag var tvungen att ha min mini-resväska stående i gången, intill mitt säte. Jag höll dock i den när folk steg av och på så att dom inte skulle snubbla. Såklart kom det värsta outsidern på ca 45+ som hade en megastor resväska som fastnade i min. Han stod där helt stilla och suckade. Om han hade haft några hjärnceller hade han kunnat flytta på sin fula väska så att jag kunde ta bort min. När han sedan lyckas komma förbi så petar han mig på axlen och säger:

Ett litet tips. Ställ väskan här bakom med en röst som påminde om min mentor´s på gymnasiet när jag fick IG på omprov efter omprov. Jävla idiot tänkte jag. Tror du inte redan jag har försökt med det.

Jag är bombsäker på att han var oskuld .


Kommentarer
Postat av: Marica Rödebäck

Glömde ju tacka för det fiiiiina priset som damp ner i lådan idag... Så fint armband och jag är sååå glad .. .TUSEN TACK gumman.

2008-06-24 @ 00:45:33
URL: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0